Večer co večer usedá nás herní designér Dušan ke své dceři a vypráví jí pohádku. Pokaždé jinou. Začne povídat o obyčejných věcech a čeká, kam ho jeho myšlenky zavedou. No a občas v tom vyprávění objeví nápad nebo mechanismus, který se mu zalíbí a začne kolem něj budovat hru. Ta vzniká po dalších několik večerů při uspávání.
Například nedávno to byla pohádka o Vlkovi, který se snažil překročit řeku. A tak vznikl nápad na hru Přes řeku, která je právě ve vývoji. Původně to měla být hra s pohyblivými destičkami, po kterých se pouze vezou kmeny stromů, ale nakonec po testování a úpravách se budou na pevné ploše řeky objevovat jednotlivé klády, po kterých budou hráči přeskakovat na druhý břeh.
A podobný příběh vzniku mají všechny naše hry. Ke každé se postupně vrátíme v samostatném článku.
Teprve poté, co je všechno vyladěné a průběh hry dává smysl, je na čase vyrobit první prototyp. S pomocí lokální rodinné firmy Madeco vyrábíme nejen finální produkty, ale i samotné vzorky, se kterými pak hru testujeme a ladíme do finální podoby.