Čekáme miminko aneb jak se soudí hra podle obalu (jedné karty)

Čekáme miminko je hra, která byla ve vývoji více než rok. Jak už jsem popsal v minulém článku Příběh hry Čekáme miminko, strávili jsme tuto dobu vymýšlením a laděním otázek.

Obsah hry jsme připravili a už se ladily pouze poslední drobné detaily před samotnou tiskárnou. Protože je Čekáme miminko naší první hrou, spouštěli jsme ve stejnou dobu také Facebookové stránky a dělali malé promo přes naše drobné kontakty v herním světě. Na této stránce jsme sdíleli útržky ze hry. A toho dne jsem chtěl vybrat něco z úkolů. Něco pěkného s grafikou, co lidi zaujme. No a co čert nechtěl, zastavil jsem se při svém hledání na úkolu Připravit věci do porodnice. U textu byla zrovna vysázená pěkná ilustrace maminky s bříškem, tak jsem právě tento výstřižek použil jako nové promo pro hru.

A to byla chyba. Po nasdílení do skupiny Deskovky pro tři bratry se ozvalo nejdříve pouze několik komentářů, které poukazovaly na zastaralý koncept a fakt, že některé věci s sebou v porodnici vůbec nepotřebujete. Snažil jsem se argumentovat rozdílností porodnic a povah maminek, ale postupně se z komentářů stalo lynčování nejen zmiňovaného úkolu, ale hry jako takové. A v tu chvíli mě to opravdu zamrzelo. Když tvoříte něco, do čeho dáte stovky hodin a někdo tuto práci jednou větou dokáže označit hanlivými slovy, není to nic příjemného. Několik dnů jsem chodil s těžkou hlavou a přemýšlel, jestli vůbec hru vydávat. Jestli to má smysl.

Ale vše špatné je k něčemu dobré. Řekl jsem si, že je spousta rodičů, které hra bavila při našich testováních. Určitě tedy budou i další, které tato hra potěší. Text úkolu jsem opravdu mírně poupravil. Když jsem ten problém zpětně analyzoval, opravdu jsem tuto připomínku objevil v několika zápisech z hraní z dřívějšího testování. Nebyly ale zdaleka tak kritické a nakonec v záplavě jiných změn a připomínek zůstaly nevyřešeny.

Jen mne mrzí, že na základě jednoho ze 120 úkolů, bez znalosti pravidel, je rozzuřený dav schopen autora obvinit a udělat závěry, na které nemá dostatek informací. Proto jsem se za ty 2 dny (po které mi neustále zvonil mobil s notifikacemi nových komentářů – počítadlo se zastavilo na neuvěřitelných 186!) dozvěděl, jak hra je nezábavná a nedoladěná. Při tom dokument s úkoly má 87.935 znaků, ze kterých čtenáři zmíněné skupiny viděli 919 znaků. Přesto to stačilo, aby čtenáři udělali rychlý proces s celou hrou.

Jaké tedy z toho plyne pro nás ponaučení? Dávejte si dobrý pozor, jak svoji práci propagujete. Můžete to prostě myslet sebelépe, mít dobré úmysly, ale někdy prostě stačí jedna chyba v komunikaci a najednou je všechno špatně. Věříme, že vás i tento příběh přesvědčí, že naše hry jsou tou tenkou linkou mezi obyčejným životem a zábavou.

Obrázek na titulce: freepik

Můj košík Close (×)

Váš košík je prázdný
Prohlížet obchod